Juliana Dankha

Be a girl with a mind, a bitch with an attitude and a lady with class.

En (försenad) nyårslista!

Publicerad 2015-01-04 01:33:00 i Everyday life,

Här kommer nyårslistan för 2014. Lite sent, men vad gör det om 100 år. 
 
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
 
Jag började jobba på Ikea och på avdelningen Kundrelation. Det har jag aldrig gjort förut, jag har ju jobbat på flera olika hotell och inom hotellreceptioner men aldrig med service på något annat sätt. Det har varit spännande men även lite påfrestande i början. 
 
I Blå/Gula tröjan innan ett jobbpass. :) 
 
Hur har ditt 2014 varit?
 
Mitt 2014 har varit ett år med höga toppar och djupa dalar. 2013 kommer jag ihåg som ett väldigt utvecklande, spännande och glatt år. 2014 däremot bjöd på MÅNGA besvikelser från håll och kanter jag aldrig räknat med. Året bjöd självklart på mycket glädje med, jag har kommit vissa väldigt nära i min omgivning och jag & Joe har haft det riktigt bra tillsammans! Året har även varit väldigt stressframkallande & ångestframkallande med tanke på skolan, att inte klara uppsatsen i tid, all stress inför inlämningen i Maj & September.. Det har varit otroligt påfrestande och tyngt mig massor. Sedan att inte söka jobb så aktivt som jag tänkt och att inte fått något jobb inom det jag pluggat till ännu har även det påverkat mig jättenegativt och ibland orkar jag ens inte tänka på det.
 
Så för att summera har jag lärt mig en hel del om människor i min närhet, om prioriteringar, hur jag värderas av andra och samtidigt hur jag värderat vissa människor felaktigt. Jag har även blivit mycket starkare av alla motgångar och av allt skit jag har gått igenom detta år. Det kan bara bli bättre! ;) 
 
Blev du kär i år?
 
Nej, det var jag redan! <3 
 
Vad är din största framgång 2014?

Helt klar att jag tog EXAMEN!!!! :D 
 
En pluggdag på Orkanen i Malmö med Elin & Therése! Hahaha :P 
 
Bästa köpet?

Min  blåa Michael Kort väska är nog mitt bästa köp. Jag blev positivt överraskad över hur praktisk den faktiskt är! 
 
 
Vad spenderade du mest pengar på?
 
Utemat med bland annat Josef samt bio! Hahah herregud, så mycket jag spenderat på det. 
 
En av alla biobiljetter jag hållt i min hand under 2014.
 
En middag i Halmstad med fina Gabriella! :D 
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?

Att umgås med min baby och min fruga! Att få komplimanger på jobbet för hur duktig jag är och utför bra service. 
 
Vem har du umgåtts med mest?

Första halvåret var det Therése och Elin och andra halvåret spenderade jag helt klart mest tid med Josef & Zekie! 
 
En fin böna på en paus från uppsatsskrivandet! På Pauls Cafe åt vi god afternoon tea! 
 
Mr Green! Här blev det en plocksallad vid Stångån efter ett jobbpass på Ikea i somras. 
 
Har du haft ett förhållande under 2014?
 
Japp, med världens mest omtänksamma, busiga, kärleksfulla och bästa människa! <3 
 
 
Vart reste du under 2014?
 
Jag har bara rest inom Sverige det här året! Hahaha brukar ha ett sådant år varannat år :P Men det blev iallafall Malmö, Linköping, Stockholm, Göteborg, Halmstad, Norrköping och Jönköping. 
 
En bild utanför mig i Linköping! 
 
En bild från min vistelse i Göteborg i Juli! På Viktoria bar. 
 
Är det något du saknar år 2014 och vill ha 2015?

Jag vill ha mer flyt i livet! Orkar inte med mer negativitet. 
  
Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?

Jag vet faktiskt inte.. Om jag fått ett jobb som jag sökte och verkligen ville ha så skulle jag blivit SÅ lycklig! 
 
Vad vill du säga till dig själv inför 2015?
 
Allt (människor, jobb, situationer) som skapar mer negativ energi än positiv energi i ditt liv behöver du inte. Kryssa mycket tidigare. Om något är menat så kommer det ske! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela